Mera fältträning!

Idag blev det lite mera träning, ingen guidning vill säga. Vi började med ett stort stubb fält där mamma släppte först, sedan byttes vi av efter ca halva fältet. När fältet var slut tog pappa och jag och gick runt majsfältet, det var en rejäl promenad med vovven min skötte sig fint. Efter detta så var det det dax för lite paus med fika. Sedan förflyttade vi oss till ett nytt ställe, detta fältet var stort men vi hittade en avgränsning så vi hade halva fältet var så vi kunde släppa samtidigt. Blir lite mera spring för min vovve i och med att jag har en medans mamma har två att variera med. Efter detta fält så förflyttade vi oss en gång till, nu till en damm där det var mycket växlighet runt om. Så där fick bli sista släppet för idag och gissa om vi har trötta vovvar nu...? Lite vila nu inför morgonens prövningar och sedan vila på onsdag för att ladda inför årets första fältprov som går av stapel på torsdag. Detta ser vi fram emot och hoppas att det ska kunna gå bra. Detta med fyrklöver måste vara något påhittat, både mamma och jag har hittat flera stycken idag och även fem- och sexklöver. Alla ligger nu i press i kartboken :-)

Kommentera här: