Årsmöte, utställning & KM i fält 2011

Det går ett tag mellan gångerna då det uppdateras här på bloggen, ja så kan det vara ibland när det är lugnt.

26:e mars var det årets årsmöte i hundklubben VVK på Strömma Naturbruksgymnasium och som varje år anordnas en utställning i klubben där många av oss medlemmar är med och medverkar i. Vovven & jag var med på utställningen, fick jätte bra kritik med betyget “Very Good”, det vill säga ett 2:a pris. Lite mera träning inför andra utställningar får det bli så kommer vi nog att plocka hem lite priser snart.
Ställde även ut hundkompisarna Claes och Jonas vovvar, en stor münster och en vorsteh. Samtidigt som utställningen är så kan man vara med och tävla i fritt apportsök, där man ska skicka ut hunden i ett litet område och hämta in så många apportvilt man hinner på två minuter, två minuter kan kännas väldigt kort i just detta ögonblick… Vi deltog och fick in två vilt i alla fall, vovven gick fram till räven och kollade läget men tog inte den och det är inte helt konstigt för vi har inte tränat på räv än heller så jag brydde mig inte om att hon inte tog den. Lunch efter att utställningen var klar och sedan årsmöte, fick ta emot diplom för ett 2:a pris på fält i november 2010 och så fick jag mitt 3:e glas för första pris på spår från bruksgrenarna i Abild 2010 (då dom inte hade några glas på provet så fick jag mitt i efterhand).


(På utställningen 26:e mars 2011. Bild tagen av Annika Wängvik.)

KM i fält idag, 2/4-2011 i Torebo Gård Långås (Falkenberg) hos Fredrik Lilliehöök. Vi var ett antal som startade och ett gott gäng som hade anmält sig! Lennart Gullberg som vann KM:et förra året fick vara domare för ena gruppen och det var den vovven och jag var i. Hon skötte sig grymt bra på fältet, sökte av fältet brett och med mycket fart. Ända till finalen kom vi men i första finalsläppet så blev frestelsen lite stor då det poppade fasaner åt alla håll, men det var ingen trög avance denna gången i alla fall och det är jag mycket nöjd med, hoppas att den har släppt nu.
Claes blev årets klubbmästare med sin ena stor münster, så skoj att det blev en münster i år!! Stort GRATTIS till Claes och vovven! I morgon blir det fältträning i Alingsås, hoppas på bra väder och en bra dag med goda resultat.

Kommentera här: