Världens bästa present, hundträning och en trasig häst

Ja en hel del har hänt sedan sist det skrevs något i bloggen och nu kommer en hel del uppdateringar!

Den 3:e maj fyllde jag 25-år och fick världens allra bästa födelsedagspresent och detta var äntligen min hund Vanni som jag har haft sedan hon föddes och tränat med, gått på utställningar med och startat på jaktprov med.


(25 stycken rosor och ett grattiskort med en bild på Vanni och en text som säger att hon kommer att bli min.)


Den 4:e juni var vi på utställning i Vänersborg och det gick bra, mycket god kritik och ett andra pris. Men nöjda var vi allt! Mamma ställde ut sin Wicke som fick första pris och mycket bra kritik.


Helgen efter detta (11 och 12 juni) var det tränings helg med Vorstehklubben på Väla kursgård utanför Borås. Första året som jag var med, en mycket givande helg med träning på spår, vatten, apportering och utställning. På kvällen var det middag för alla som var med och lite lottdragning, god mat och mycket gott att dricka blev det, så på söndagen var väl inte Linda med Spike och jag så pigga… Men vi tog oss i kragen och var med på vattenapporteringen och landapporteringen. Mycket trött och seg var man allt så det var mycket skönt att åka hem efter lunch och ta det lugnt och sova lite både vovven och jag. Nu laddar vi inför utställning i Borås och Tvååker och även till årets första prov i bruksgrenarna här i juli. Ska bli mycket spännande och kul!


Lite otur hade Tuva min ena häst här i början av juni då hon hade fått ett elakt sår vid sidan om fram knät precis vid leden, denna ledde till att hon fick köras ner till Slöinge och står där ett par dagar för att sedan få komma hem igen med penicillinbehandling hemma och boxvila. Sommarbetet får bli lite försenat i år på grund av denna lilla olyckliga skada som kom. För ett par dagar sedan så togs stygnen och såret ser mycket bättre ut dag för dag, men hon får fortfarande ha kompress och bandagerat ben men hoppas på att kunna ta bort detta snart och ha “pasta” på såret så att inte flugorna kan komma åt det och så att dom kan få komma på bete snart.


(Tuva med bandagerat ben och boxvila.)


Under en veckas tid nu så har vi passat Annikas lilla unghund Vinna, vilken hund! Så himla lyhörd, go och snäll men vilken energi hon har, helt otroligt! Har haft mammas hund Wicke och Vinna inne hos mig på dagarna, Vinna är så rolig! Har en leksakslåda till min vovve som Vinna varje dag går fram till och plockar ur varenda leksak och ska leka med dom, jätte kul att se på.

1 Sandra:

skriven

Nu kräver jag en uppdatering här :P

Kommentera här: