Julen 2015

Juldags morgon börjar med grötfrukost ute i stallet. I år var vi 14st, kul att det är trogna grötätare så att vi kan hålla igång vår tradition 😊. 

Efter grötfrukosten blev det en ute ritt med sessan & stallkompisarna Hercules och Emelie. Tomteluvor på båda hästarna var det 😉. 


Efter stallet och röj blev det lugn stund inne med lite film, glögg, pepparkakor & julklapps öppning av vovvarna. Jinglas 2:a jul, hon är jätte duktig på att öppna julklappar. Gör det jätte fint och försiktigt! 


Vi hade sagt klockar tre inne hos pappa men nja klockan blev efter fyra innan jag kom in. Vi var ju ute i skogen innan och saker tog sin tid, hihi.

Syrran, David & jag fixade maten. Massa gott på julbordet blev det, å mätta blev vi!! Haha. En stund efter maten körde vi julklapps spelet, blev nöjd över vad jag fick 😊.


Juldagen bjöd på en skön promenad i skogen med dom bästa! Var ju tvungen att inviga min nya jaktväst som jag fick av hjärtat Henke. Av mig fick han ett spel och en förbokad brunch med spa som vi ska på i februari 😃. 


Sedan bar det av hem till mamma för att fira jul ihop med Classe. Syrran, David, Oscar, morfar & Henke var oxå med. Mysig dag & kväll. Även här körde vi julklapps spelet, det var med ett stort paket som vi hade en apelsin med som då det inte fick plats på bordet. Gissa om vi "slogs" om denna apelsin 😂😂. Och vem vann den då, japp det gjorde jag och mamma blev lite sur över det 😉. Hihi. Det var ju en hundsäng i paketet, perfekt!! 


Annandag jul bjöd på en lugn morgon och sedan for jag ner till Kållered för att köpa mig en ny stalljacka. Efter detta blev det en ridtur med Tuva, skrittade en runda och sedan kände jag på henne i paddocken. Mjuk och fin var hon, hoppas det fortsätter så! En ny grimma fick Tuva oxå 😉😊. På kvällen var det kalkonmiddagen hos "moster" Lena, mycket trevligt och kul att träffa övrig släckt som man inte gör så ofta längre. Lite julklapps spel blev det även där.


I natt kom det lite snö, tråkigt att det försvinner så fort! Men en tur i skogen hann vi innan regnet kom. Men vilken skön morgon & förmiddag vi hade med filmmys och lugnt å skönt! Mera sånt blir det nu i veckan då jag har lite semester.




Kommentera här: