Näst sista utbildningshelgen

Helgen som var var fullspäckad i hundinstruktörens tecken J  Både jag och vovvarna var mycket trötta i går kväll… Det är ju mycket att ta in för oss alla. På lördagen var det redovisning av vår tredje projekthund, detta gjordes fram till lunch. Sedan blev vi uppdelade i två grupper för att öva på att hålla kurs inför varandra och helst skulle vi försöka utan att fusktitta i våra papper. Kan ju säga att jag är mera nervös inför mina kurskamrater än när jag håller i min egna kurs, det är väl just att dom vet om man gör fel eller så men det är ju super nyttigt för oss att träna så. Var en del teori och uppfriskande av minnet på slutet av lördagen, å ja det var lite behövligt. Söndagen såg näst intill lika dan ut som lördagen. Löper man och är på kurs så får man ha snygga trosor på sig… Jingla var inte helt förtjust i dessa men accepterade dom bra. Man blir verkligen glad och får en motivation när ens kompisar säger och tycker att jag har sådana väldresserade hundar :-D 

Fina kurskamrater har jag allt!! Nu är det uppehåll till augusti innan vi ses igen och efter augusti är det att invänta examen som ska vara i september, shit vad nervös man är och kommer att vara!!! Hoppas verkligen att alla kommer klara denna!!

 


Kommentera här: