Hund hund Ă„ bara hund 😎

I fredags var det en riktigt skln stund pĂ„ altanen efter jobbet 😊 Jingle var knĂ€hund en stund och Ă€ven hon njöt av solen och att helgen startat 😆 Sedan fick vĂ„r bil en behövlig tvĂ€tt, shit vilken skillnad. Den glĂ€nste riktigt fint efter tvĂ€tten 😁

LydnadstĂ€vling med Jingla pĂ„ Bollebygds brukshundsklubb â˜ș vilken mysig klubb dem verkar vara! Mammas kille Classe och hans hund Norton var ocksĂ„ med för att delta. Vi blev endast tvĂ„ startande i lydnadsklass 1. Ingen av oss gick till pris men jag var nöjd över Jinglas följsamhet dĂ„ jag var lite orolig att bustösen skulle dra frĂ„n plan eller hitta pĂ„ nĂ„got annat bus 😆😂 

Idag var det Jakthundens dag nere pĂ„ Åkulla friluftstgĂ„rd. Strax efter sex rullade bilen i morse med tvĂ„ vovvar och en sambo 😉 dock blev lite snea pĂ„ vĂ€dret som vi vaknade till, SNÖ đŸ˜±đŸ™„ usch‌ SĂ„ ett knasigt vĂ€der fick vi stĂ„ ut med under dagen. Klockan 8 var det samling för oss som skulle vara utstĂ€llare under dagen. Vi hade om vorstehklubbens monter âœŒđŸŒïž sĂ„ det blev tĂ€ltbygge och fix sĂ„ att montern sĂ„ bra ut. Vovvarna fick hĂ€lsa pĂ„ björnen som fanns som en test grej. Vanni gömde sig bakom mig och Jingla skĂ€llde ut den 😜 Jungla var en liten lockmagnet, mĂ„nga som tyckte hon var fin och trevlig. Kan sĂ€ga att hon var rĂ€tt trött nĂ€r vi kom hem.


PĂ„ eftermiddagen blev det hundkurs med min elev Sting & matte Gabriella, blev mycket kontaktövningar och linförighet Ă€ven en del stadgaövningar. Efter detta komma Anna för att lĂ€gga blodspĂ„r som vi ska gĂ„ i mon och sĂ„ fick Vanni & jag testar hennes dogbike 😃 shit va kul, vill verkligen ha en sĂ„dan. Rolig trĂ€ning đŸ‘đŸŒ


1 Sandra:

skriven

Vilken tuffig hon Àr Jingla :) Och vad mÄnga olika namn hon fÄtt ;) Oscar och jag hade nog kampat om vem som skulle stÄ bakom vem vid möte med björnen =)

Kommentera hÀr: