Sköna augusti

I lördags startade Jingla och jag på särskiltprov i bruksgrenarna. Det blev en 8:a på vattnet & 10 på spåret. Så nu är vi redo inför höstens fältprov 😃
Nu är äntligen stallet helt färdigmålat och hästarna kommer hem i nästa vecka.
En go långpromenad i fredags med syrran och pappa blev det efter jobbet, vi klarade oss från det värsta regnet som kom senare på eftermiddagen/kvällen. Lite lustigt för en vecka tidigare hade jag gått exakt samma runda som vi gick i fredags, inte en kantarell. Men i fredags blev det ett litet lass med hem, mums 😋
Har satt igång Tuva nu ifrån semestern så har tagit det lugnt med form av att börja med promenad så jag tar henne och vovvarna samtidigt och promenera med 😊 det går kanon! Har ju en snäll häst 🐴 och coola vovvar 🐾🐾.
Dem är så duktiga mina pälsklingar, kör längre å längre tid med hållandet av dummyn 😉
Till helgen blir det Skåne och fältträning, jippi 😃✌🏼️ å nästa helg drar vi för två veckors ripjakt, ska bli så gott å komma iväg! Min kompis Erika erbjöd sig att bo hos oss undertiden och sköta häst & stallet, vilken pärla hon är. Härligt med schyssta kompisar‼️

1 Sandra :

skriven

Vad gött med husvakt! Kanske är hon kattvakt också? 😉

Svar: Vi får väl fråga henne 😉
tassarochhovar.blogg.se

Kommentera här: