🌾 Midsommar 🌾

I Ă„r firade vi midsommar i Munkedal med hĂ€rliga vĂ€nner 😊 Vaknade dock upp i gĂ„r morse med vĂ€rldens migrĂ€n (hade pĂ„början av den redan i torsdags đŸ˜–đŸ˜· ) sĂ„ jag var inte super snabb pĂ„ att göra mig iordning sĂ„ vi kunde komna ivĂ€g. Tror vi kom ivĂ€g 9.20 ca, skulle möta kompisarna Moa & John pĂ„ vĂ€gen och sedan hĂ€mta upp hjĂ€rtats kompis för att sedan bege oss till Munkedal. Sov typ hela vĂ€gen upp, efter ett stop i en Ica affĂ€r i Munkedal och fĂ„tt lite mat i magen började jag kĂ€nna mig som mĂ€nniska igen! VĂ€l uppe i Munkedal drog hjĂ€rtat och tvĂ„ kompisar i vĂ€g för att fiska, Moa & John och jag tog alla 5 vovvar pĂ„ promenad. Shit vilket hetta det var, lite liknade tropisk hetta helt sjukt!! Lite bad fick vovvar fĂ„ innan vi skulle göra oss i ordning för midsommarlunchen 😋 jag hade gjort min vanliga silltĂ„rta och ett nytt recept pĂ„ rĂ€kcheescake 😉 smarriga‌ Dagen och kvĂ€llen löpte pĂ„ med kubb, tjöt, grill och gott att dricka. Inget regn pĂ„ hela dagen och kvĂ€llen, inte likt midsommar 😆 men underbart med hĂ€rligt vĂ€der dĂ€r man inte behöver ha vinterklĂ€derna pĂ„ 😂 Strax efter tolv pĂ„ natten gick vovvarna & jag för att sova, natten skulle tillbringas i hjĂ€rtas nyinköpta tĂ€lt 😃 Vanni la sig till rĂ€tta direkt, Jingla tog en lite stund innan hon kunde komma till ro. Mycket stoj Ă„ stök pĂ„ utsidan och ett tĂ€lt med begrĂ€nsad yta Ă€r ju lite ovant för henne. Vi alla sov oss igenom natten skönt, halv sju ville tvĂ„ fyrbenta ut för morgon kissen men sedan var dem nöjda att gĂ„ och lĂ€gga sig en stund till 😊 Frukost för oss alla blev det under förmiddagen, mysigt! En promenad i att hitta en sjö att bada i var Moa och mitt "mission" men efter att klĂ€ttra över nedfallna trĂ€d och ta sig över fĂ„rstaket nöjde vi oss med att gĂ„ ner till Ă„n och bada vovvarna i. Efter denna promenad fick det bli att börja rulla hemĂ„t igen.

1 Sandra :

skriven

LĂ„ter som en fantastisk midsommar 😃 vĂ€ldigt tjusiga kransar 😄

Kommentera hÀr: