Fältprov i Tidaholm 14 november 2010

Det var ett tag sedan något uppdaterades här på bloggen så nu var det dax att skriva något igen. Har gått en utbildning på Västra djursjukhuset för uppfödare, en mycket intressant utbildning och ett diplom fick man när kursen var slut. Så Charlotta och jag gick denna super intressanta kurs. Själv har jag även börjat att gå och läsa för att ta jägarexamen, ensam tjej bland ca 20 killar. Var och sköt för första gången i lördags, mycket svårt och öm i axeln var jag allt och träningsvärk fick jag dagen efter hade antagligen spänt mig.
I söndags var det särskiltprov i Tidaholm hos Ingrid & Tomas, mycket trevligt! Domare var Göran och Annika var arrangören. Var på väg att stryka vovven min från provet men bestämde mig för att åka i alla fall och tur va ju det. Hon gick kanon förutom att hon behöver bredda sin reviering, skötte fågelsituationen perfekt (vilket jag var orolig över) och kastapporten tog hon med fullpott på. Vilken stolt matte jag var efter detta! En 5:a på fält och en 10:a på kastapporten, mycket nöjd över att inte ha tränat på fält sedan Gotland. Nöjda och mycke trötta efter dagens trevligheter var vi.

Kommentera här: