December 2010 & Januari 2011

Ja det var ett tag sedan det uppdaterades här på bloggen så då får jag väl göra ett litet inlägg, har tyvärr inte så mycket att skriva om i och med att det inte hänt så mycket.

Årets sista jaktprov var i Falkenberg, Torebo, i december. Kul att träffa domaren som vi hade när vi var på Gotland och han kom ihåg oss! Men tyvärr gick det inte så bra, första släppet gick bra och jag var nöjd över vovvens prestation, i andra släppet fick jag skicka in henne i ett buskars av tät granväxt och där var ju inte lätt för mig att ta mig in och kunna se hunden, så efter ett tag hör jag hur någon skallar… Och sedan var det bara att skaka hand med domaren och tacka för dagen.

Jul och nyår firades med bästa kompisen Charlotta och hennes kusin Ellen och deras hundar, hur mysigt som helst hade vi!

Härligt med en sådan vinter detta året igen, hundarna tycker det är så kul med all snö att busa i, gräva och stoja runt i. Fin form på kroppen har Vanni får nu efter alla lösspringning i snön och gått i alla snövallar, smäcker och fin.

Kommentera här: