En kamp emot ljuset

Vilken go helg jag hade, ingen speciella måsten utan kunde bara vara liksom. Så skönt! Så i söndags vad vi rapphönsjakt/fältträning nere i Varberg, skönt väder! Hann med varsitt släpp på vovvarna innan jag var tvungen att åka för att jag skulle hinna hem till min valpkurs som jag skulle ha hemma på eftermiddagen. Tyvärr så var den ena sjuk och den andra fått förhinder så det blev ingen valpkurs, lite synd i och med att jag bröt träning. Båda vovvarna skötte sig fint, Jingla har en jäkla fart när hon söker av fältet. 

 

Vinter & mörkret kommer med storm steg. Så det är en typ av kamp varje dag efter jobbet för att hinna en sväng i skogen med vovvarna innan mörkret faller, för sedan blir det promenader i koppel på vanliga asfaltsvägen… Hade inte varit för att jag är så mörkrädd så hade ju bara varit att ta på sig pannlampan och kila ut i skogen, men nepp inte för mig. I morgon vid denna tiden (13.36) sitter jag på planet mot Barcelona, ska bli riktigt kul! Så japp efter min hundkurs ikväll blir det fokus på att packa resväskan ;-P

 





Kommentera här: