Sänk farten!

Nu måste jag skriva av mig lite av min upprördhet gällande trafiken och farten som är. Oavsett om det är viltolycka, jakt, olycka, barn som leker vid vägen, någon som rider eller promenera ja listan kan bli lång men tar ett par exempel som kan förekomma och förekommer vid/på vägen så SÄNK farten!! Detta var något man fick lära sig när man tog körkort och det handlar om att visa hänsyn. Tänk på dem som jobbar vid vägen, det är inte så kul att någon flyger förbi i 110km/h på en 70 väg som exempel. Som i lördags när jag körd ner mot Falkenberg så på en mindre väg var det full gång med jakt och just vid vägen, dem hade satt ut skyltar väl synligt och blinkade ljus på vägstolparna så det gick verkligen inte att missa att något var på gång längre bort på vägen. Jag sänkte farten för att visa respekt och verkligen kröp fram, visst nu tillhör jag själv en jagande familj så av ren reflex så sänkte jag ju farten. Men alltså detta spelar ju ingen roll för du som förare ska ha sunt förnuft!! Så många gånger man har velat drämma ridspöet i taket på bilen som bara swishar förbi när man är ute och rider, eller dem gånger man är ute och promenerar med hundarna och vi är helt dränkta i reflexer och pannlampa men den mötande bilen sänker ej farten eller bländar av. Asså detta är så jäkla nonchalant, man blir så less på dessa som inte kan visa respekt eller hänsyn. Förstår inte varför?! Har dem så jävla bråttom eller vad är grejen?? Ska dem behöva råka ut för en olycka innan dem öppnar ögonen eller what…  Så snälla där ute på vägarna, tänk efter och vänligen sänk farten och kör försiktigt! 

 
 
1 lina:

skriven

Ja, att sänka farten är en av många saker man vill skrika till andra chaufförer där ute på vägarna.....;D

Svar: Verkligen 😆‼️
tassarochhovar.blogg.se

Kommentera här: