Hundträning å förberedelse och sista utbildnings helgen till att bli hundinstruktör

I tisdags var sista tillfället på vardagslydnadskursen hos mig, duktiga ekipage och dom tycket att jag var extra djävlig *hihi* men lite krav ska jag allt kunna ställa på dom! 

Bara att invänta september då jag dra igång min första valpkurs, ska bli riktigt skoj och spännande!

 


Lilla Moje kommer att gå valpkurs hos mig.

 

Fick köpt mig nya byxor och snygg skjorta från Chevalier inför jakten, min andra byxor (likadana som dom på bilen) har jag haft i 3 eller 4 år så dom börjar verklig ha gjort sitt nu, slitna och ett snyggt hål… Klart att man får vara lite extra snygg på kommande ripjakt ;-)

Övningssköt lite i veckan som var också, även om jag inte ska gå med bössa utan ska sköta vovvarna så är det ju bra att öva. Var inte alls motiverad och det gav ju resultat dock. Jaja övning ger i alla fall färdighet.

 

I torsdags kom Anna och Frans för lite härlig träning, vi gick bort till tjärnet för att se om Frans var lika glad i vattnet idag som förra veckan och jodå han gick i och simmade glatt, men busa med tjejerna är ändå lite favvo.  

 

Helgen som var, var sista utbildningshelgen till att bli hundinstruktör innan examen. Shit är lite stressad och nervös inför examen, det går ju fort. Plugga, plugga & åter plugga inför detta nu! Lördagen var riktigt intensiv både för oss och vovvarna. På eftermiddagen gick vi ut i skogen för att köra några aktiverings övningar, hjärngympa för vovvarna vill jag lova!!! Men så nyttiga övningar så detta kommer även finnas i mitt kursutbud

:-) Det var två mycket trötta vovvar efter denna dag och lika så en trött matte. Söndagen var lugn med bara redovisningar och teori men det har varit en mycket nyttig och intressant helg. Nu laddar vi inför ripjakten nästa vecka och sedan blir det att förbereda sig inför examen….

 


 
 

Min kängor fick sig en välbehövd smörjning nu inför en helg med fältträning nere i Skåne och för kommande ripjakts vecka, längtar sååå! 

Så veckans schema är fullt!!! Packa, laga mat, tvätta, vaccinera Jingla och träning. Hmm hur ska allt hinnas med?!



Kommentera här: