3 veckors semester till ända

Jaha 3 veckor går fort 😥😢 men men om 4 veckor är det 2 veckors semester till 😃 och då blir det fjälljakt ✌🏼️👍🏼. Hade ju en "att göra lista" under semestern, har inte hunnit med allt på den men mycket har jag fått gjort i alla fall. Stallet är näst intill färdig målat, har vindskivorna kvar på baksidan och sedan är det klart. Blev ju stor skillnad när det gula blev målat och även det vita inne i stallet, så nu är det fräscht och snyggt för hästarna när dem kommer hem om ett tag från betet. Startade Jingla på jaktprov i bruksgrenarna 23/7, gick ju så där 😏 vet inte varför hon inte tog fågeln med sig på vattenapporten när hon alltid gör det annars. Jaja bara träna på och starta om. I fredags hade vi kusinträff hos mamma 😊 en trevlig kväll med kubb och god mat. I lördags startade vovvarna på viltspår, Vanni i anlagsklass och Jingla i öppenklass. Båda godkända och Jingla fick sitt första 1:a pris, bara 2 kvar till champion 😜 så efter jakten ska vi gå prov igen ☺️ Spännade!
Igår tränade mamma och jag spår & vatten, det gick helt ok. Hade två trötta vovvar efter detta 😆 Blev lite sne när jag kom tillbaka till jobbet idag och det ser ut som ett bombnedslag på min plats, mindre kul vill jag säga att behöva börja dagen med att röja upp och få ordning 😤 jaja nu är det undan röjt och första arbetsdagen snart slut.
I morgon efter jobbet ska jag ha kurs i spårning, kul när folk hör av sig spontant och frågar om kurs 😃

Kommentera här: