Lydnadstävling & Västkustvalpen

Förra helgen började vi fredagen med att plantera om lite olika kryddor och även sätta blommor i blomlådorna som står en bit ner på vår väg för att förhindra så att folk inte tror att dem kan parkera där. Efter detta klädde jag på mig joggingkläderna för att gå bort i skogen och se om jag såg den lösa hunden som tydligen sprang omkring borta vid badplatsen. Jodå en schäfer hane hittade jag allt där borta, en trevlig herre. Tog med honom hem till oss för att sedan ringa och anmäla detta till polisen, la även ut om hunden på olika sidor på facebook för upphittade djur. Mitt inlägg fick en snabb spridning. Polisen var däremot inte lätt att få tag i men när jag väl fick tag i dem så lämnade jag min anmälan om den upphittade hunden. Hunden fick bo under natten i en av boxarna i stallet, dagen efter kom polisen och deras kontaktperson och hämtade upp hunden. Hunden var chipad men chipet var ej registrerat vilket är synd och samtidigt dåligt. Tycker det är synd att man ska bli påhoppad av personer som man ej känner efter att detta ärende hade rätts ut, fick ett personligt meddelande på facebook av en dam där hon skrev att jag borde inte ha återlämnad hunden till polisen pga av att ägaren enligt henne inte ska ha djur. Men hur ska jag kunna veta detta?! Gör ju det som känns rätt!! Men man blir trött på att folk kan med och att dem orkar. Tragiskt.

 
 

Lördagen for Vanni & jag på lydnadstävling till Borås, vi fick sällskap av Anna & Franz. Haha kul när utomstående säger till att jag ska andas och inte behöver vara nervös, syntes det sååå mycket?! Haha. Nåväl vi kom på andra plats och bara att öva mera, det är ju skillnad att träna hemma än när man kommer till annan plats…




Söndagen var det upp tidigt, hämtade upp Gabriella och Sting i Sävedalen vid sju tiden för att sedan åka till Backamo och delta Västkustvalpen med Veteran. Jag ställde ut Vanni för första gången i veteranklass, fick jättefin kritik och blev BIR. Ställde ut Sting och Franz. Sting fick jätte fin kritik han också och gick vidare till finalen, Franz fick också jättefin kritik men behöver få ut steget mera och sänka ryggen. Alla vovvar skötte sig jättebra, Sting tröttnade när det var dags för finalen. Men han var ju jätteduktig hela dagen ändå då det var hans andra utställning och lång dag för honom. 

 
 
Denna vecka har fokus varit på lydnadsträning med lilltösen, ska ju tävla på lördag med henne men tar det lite som en träning eller försöker i alla fall. Vilken energi och glädje hon har, hon vill så gärna & mycket så det blir lätt att det blir fel eller kortslutning för oss båda *haha*
 


1 Sandra :

skriven

Personen kan ju läsa på lagen innan hon yttrar sig! Du gjorde helt rätt!
Kul att tävlandet gick så bra 😄

Svar: Precis 😋
Linda

Kommentera här: