☀️🐕🐾

Tiden bara springer iväg!! Hinner ju knappt andas innan det är ny månad igen ju

*puh*

, jaja bara att försöka njuta av dagen och hinna med så mycket som möjligt… Bloggen blir ju lite lidande av detta men så får det tyvärr vara och kanske är det skojigare att få ett långt inlägg än många korta, eller vad tycker ni som följer mig och min blogg?

Hunträningarna rullar på och det är sååå skoj att undervisa och vilka härliga människor jag får lära känna!! Älskar det

:-)

 I morgon onsdag dra en kurs i vardagslydnad igång med enbart jakthundar, så under 6 tillfällen ska vi träna lydnad i all form. Ska jag skoja till det lite tro, att den som förbryter sig per tillfälle får bjuda på tårta gången efter

;-)

va tror ni om det??

*LER*

I lördags var det årliga årsmöte och utställning i Vorstehklubben

:-)

Mamma och jag skötte cafeterian där vi sålde korv, toast, hembakade kakor, kaffe, dricka & VÅFFLOR

;-)

Det var ju våffeldagen i lördags så det var ju ett måste såklart att kunna servera våfflor!

*Mums*

Ställde ut båda mina vovvar på utställning, Jingla visste jag reda vad jag skulle få så var inte med om bedömningen och betyget. Vannis betyg höll jag inte med om och sa ifrån till domaren, hennes kommentar var ”det är inte relevant”. Blev riktigt irriterad på henne, suck dessa domare!!!! Ett riktigt lotteri är vad det är… Jajaj! Tur att jag vet vad jag har för vovve och att hon senast i somras blev bästa veteran och bäst i ras. Utställning tog en väldig tid då hon dömde 10hundar/timma å inte 20-25hundar/timma som är lite mera vanligt, lunchen skulle vi ätit vid 14-tiden men blev runt 15.45 och direkt efter blev det årsmöte. Jag blev invald i styrelsen,

vilken grej!!

Så kul och så spännande!! Är även ansvarig för hemsidan, kommer bli riktigt kul & en spännande resa. Kul att lära sig nya saker!!

Löpningen går så jäkla bra just nu, har ökat till 5km och förra veckan sprang vi 6,46min/km, så jäkla nöjd!!! Bara att köra på och öka längden lite till. Inte långt kvar till den 14:e maj ju…

:-P

Uppfödarutbildningen är det bara 2 gånger kvar på, ska bli skönt på ett sätt att slippa ha tisdagarna uppbokade men vad saker jag lärt mig under dessa snart 15 tillfällen!! Man blir aldrig fullärd

*ler*

I morgon blir en spännande dag att utvänta, inte bara för hundkursen utan att mamma ska göra ultraljud på Whitney och se om det finns något liv i magen

:-)

 sedan återstår det ju att vänta tills dem föds och att det kommer några tikar för då kommer det en ny fyrbent vän till familjen till midsommar

;-)

Henke har valt namn åt den lilla

;-)

Så nu håller vi alla tummar och klor som finns att det blir en liten till sommarn!

Längtar sååå till i slutet av augusti när vi drar iväg på två veckors jakt igen, ska bli så jäkla gott!! Första veckan åker vi till samma ställe som tidigare år men andra veckan blir ett helt nytt ställe. Kompisarna Anna & Mikael åker med upp i år och det ska bli extra kul att dem hänger med 2 veckor.

Nu på lördag blir det kurs i Grönt kort igen, kul att kunna arrangera detta evenemang igen!  Söndag blir det valpkurs med Scooby och hans familj igen, mysigt att träffa dem igen 

:-)

Ja nä det får vara detta för nu, hoppas lösningen var lite spännande och kul så hörs vi snart igen.

XOXO

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: